Hudba pánom ?

9. júla 2013, deeann, Nezaradené

Prednedávnom som mala úplne na ….(pár vecí, ktoré zo slušnosti menovať nebudem) naládu, a tak som si pustila jednu z tých úžasne pomalých, smutných piesní, ľahla na posteľ, a uvažovala nad tým, aký je celý svet nespravodlivý…robíme to občas všetci, však ?

Uvedomili ste si niekedy, že hudba, piesne ktoré si púšťame, a ktoré tak nádherne vystihujú naše nálady, nás viac a viac dostávajú do sebaľútosti a egocentrizmu ?

Nikoho samozrejme neobviňujem. Ja to robím tiež.. Každý sa občas vyžíva v tom, aký je on chudáčik, a ako mu všetci ublížili, a práve hudba je v tejto „bubline“ sebaľútosti skvelý spoločník…chápe vás, vystihuje všetky vaše pocity..no všimli ste si niekedy, že tak ako opíše váš vnútorný stav, tak hoci hudbu považujeme za všetko, tak práve pomocníkom nieje. POnúkne vám opis vašich problémov ako na tanieri, no riešenie akoby sa cestou vyparilo. Dokonca práve hudba ktorú počúvate vás prezradí, aký ste. Akú hudbu počúvate, to o vás veľa hovorí, či ste agresívnejší, alebo naopak máte melancholickú dušičku.

Teta Hudba jemne fúka na vaše boliestky, a tichúčko, nenápadne vás podporuje v tom, aby ste naďalej mali zlú náladu, boli naštvaní na suseda, lebo už pol dňa vŕta, aby ste boli smutný, lebo šéf vám nezdvihol plat… Podľa mňa, na tom sa dá skvele zarobiť. Vyprodukujete pár smutných piesní, a ono si to už nájde svoju „obeť“. A potom stačí  len obmeniť pár slov, veď v podstate väčšina textov je o tom istom – o nešťastnej či šťastnej láske, o beznádeji, frustrácii, o strachu… A potom je väčšina piesní taká istá. Veď to poznáte. Pustíte si zo dve piesne od nejakého interpreta, a hneď viete, aké budú dalšie.

Ak vám mám povedať úprimne, hudba bude stále TOP ohľadne počúvania. Je tu, a bude. Stále budeme počúvať hudbu, budeme si púšťať „songy do nálady“ a ľutovať sa. Človek sa zmení ľahšie, ako Ľudstvo. Je to v nás –  milujeme hudbu, nech je akákoľvek. Mojim cieľom nebolo niekoho odradiť, lebo to by sa mi aj tak nepodarilo, len chcem, aby sme si aspoň raz za čas uvedomili, či sa chceme zo stavu sebaľútosti dostať, a  to, čo práve počúvame, je to, čo nám v tom pomôže. Pretože hudba má naozaj ohromnú moc.